Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Ο Βασιλιάς είναι εδώ. Η Veyron είναι και πάλι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής.



Από πολλούς θεωρείται ότι η Bugatti Veyron είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο αλλά αυτό δεν είναι απολύτως αληθές. Πίσω στο 2007 το Ultimate Aero TT που κατασκευάζει η Αμερικάνικη εταιρία Shelby SuperCars κατέγραψε νέο ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής στα 412 χλμ/ώρα, 3.5 χλμ/ώρα περισσότερα από τη Veyron. Αυτό δεν άρεσε καθόλου στους γερμανούς μηχανικούς της Bugatti που δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι οι Yankees έσπασαν το ρεκόρ τους. Έτσι λοιπόν τα τρία τελευταία χρόνια δούλεψαν για ένα και μόνο σκοπό, για να φτιάξουν το γρηγορότερα αυτοκίνητο παραγωγής στον πλανήτη Γη.

Σκοπός λοιπόν ήταν να αυξήσουν την ταχύτητα της Veyron κατά 5 χλμ/ώρα και αυτό δεν είναι απλό. Ο κύριος εχθρός σε τόσο μεγάλες ταχύτητες είναι η αντίσταση του αέρα. Για να το εξηγήσουμε απλά όταν τρέχεις με 200 χλμ/ώρα ο αέρας είναι πυκνός σαν να οδηγάς μέσα σε νερό. Στα 300 χλμ/ώρα είναι σαν να οδηγάς μέσα σε κρέμα και στα 400 χλμ/ώρα σαν να οδηγάς μέσα σε παγωτό. Με τέτοια μεγάλη αντίσταση αέρα, κάθε επιπλέον χιλιόμετρο ανά ώρα είναι και μία πρόκληση. Έτσι λοιπόν οι μηχανικοί της Bugatti κατέληξαν σε μια σειρά από βελτιώσεις που έπρεπε να κάνουν στο Super Sport.

Πρώτα απ'όλα η δύναμη. Ο οκτώ λίτρων V16 κινητήρας με απόδοση 1000 ίππων χρειαζόταν μια ενίσχυση. Έτσι λοιπόν αποφάσισαν ότι έπρεπε να βάλουν ένα Golf GTI μέσα σε αυτόν, δηλαδή να προσθέσουν περίπου 200 επιπλέον άλογα. Ο κινητήρας της Super Sport παράγει την απίστευτη δύναμη των 1200 ίππων και έχει αρκετή ροπή για να κινήσει τη Γη ανάποδα. Δεύτερον να ελαφρύνει το αμάξωμα αλλά χωρίς να μειωθεί η πολυτέλεια και ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου. Για το λόγο αυτό σχεδόν όλο το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο από ανθρακόνημα άρα αρκετά πιο ελαφρύ. Τρίτον να βελτιωθεί αεροδυναμικά το αυτοκίνητο για να σχίζει το αέρα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Για το λόγο αυτό έγιναν μικρές αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις στο σχήμα του αμαξώματος. Τέταρτον η εισαγωγή αέρα στο κινητήρα. Για να αποδώσει σε μέγιστο βαθμό ο 1200 ίππων κινητήρας χρειάζεται πολύ περισσότερο αέρα. Για το λόγο αυτό προστέθηκαν δύο εισαγωγές αέρα στην οροφή του αυτοκινήτου και μεγάλωσαν οι μπροστινές στη μάσκα του. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι εισαγωγές ρουφάνε περίπου 4 τόνους αέρα το λεπτό!!!

Με όλες αυτές τις βελτιώσεις η Bugatti Veyron Super Sport έκανε την εμφάνισή της στην πίστα Ehra-Lessian της Volkswagen. Εκεί υπό το βλέμμα του Γερμανικού οργανισμού πιστοποίησης TUV ο οδηγός δοκιμών της Bugatti, Pierre Henri Raphanel κάθισε πίσω από το τιμόνι της Bugatti. Για να καταγραφεί ένα παγκόσμιο ρεκόρ πρέπει ο οδηγός να περάσει δύο φορές από την 35 χιλιομέτρων ευθεία της πίστας σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Ο μέσος όρος των δύο περασμάτων καταγράφεται ως αποτέλεσμα. Στο πρώτο πέρασμα η Veyron έπιασε την ταχύτητα των 428 χλμ/ώρα. Το δεύτερο πέρασμα ήταν ακόμη πιο γρήγορο καταγράφοντας την απίστευτη ταχύτητα των 434,2 χλμ/ώρα δηλαδή πάνω από 120 μέτρα το δευτερόλεπτο. Ο μέσος όρος που καταγράφηκε σαν επίσημο νέο ρεκόρ είναι τα 431,072 χλμ/ώρα.

Το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο θα μπει στην παραγωγή το Σεπτέμβρη και θα έχει περιορισμένη τη μέγιστη ταχύτητά του στα 415 χλμ/ώρα, επειδή τα ελαστικά κόστους 20.000 ευρώ, δεν αντέχουν σε μεγαλύτερη ταχύτητα για πάνω από 20 χιλιόμετρα. Η Bugatti σκοπεύει να κατασκευάσει 30 Super Sport και το κόστος του καθενός από αυτά θα ανέρχεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ. Τα πρώτα πέντε αυτοκίνητα, τα οποία έχουν πουληθεί ήδη, θα ονομάζονται Bugatti Veyron Super Sport "World Record Edition" και θα είναι χρωματισμένα σε μαύρο και πορτοκαλί όπως το πρωτότυπο που κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής.

Ο οδηγός δοκιμών της Bugatti, Pierre Henri Raphanel, πριν σπάσει το ρεκόρ






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου